Nieuwsbrief

Nieuws

Pass-Thru

Pass-Thru

Geplaatst op: 24-07-2018

Terlouw Diesel Center B.V. kiest voor de toekomst met AutoNiveau Pass-Thru!

Om in de toekomst het huidige service level van de werkplaats van Terlouw Diesel Center B.V. te kunnen waarborgen zijn werkplaatsdocumentatie, OEM diagnosesoftware en software updates van essentieel belang. Door de specialisatie op het gebied van diagnose aan motormanagement systemen heeft Terlouw Diesel Center B.V. erg veel baat bij  werkplaatsdocumentatie, OEM diagnosesoftware en software updates.

Pass-Thru is voor onafhankelijke autobedrijven dé oplossing als het gaat om originele documentatie, diagnose software en software updates.
Het creëren van een account bij een autofabrikant met alle benodigde informatie en te volgen stappen kunnen door onervarenheid zeer lastig zijn. Daarnaast is het installeren van de benodigde software met de verschillende merk specifieke instellingen een tweede struikelblok om te starten met Pass Thru.

Via AutoNiveau Pass-Thru kunnen onafhankelijke autobedrijven gebruik maken van de kennis en ervaring van AutoNiveau ........



Remote Diagnostics gebruikersdag

Remote Diagnostics gebruikersdag

Geplaatst op: 06-03-2018

Inmiddels hebben we 2 jaar ervaring met alle mogelijkheden van AutoNiveau Remote Diagnostics en kunnen we steeds meer diensten aanbieden. Om alle Remote Diagnostics tips en tricks met de aangesloten bedrijven te delen verzorgen we ARD gebruikersdagen. 

AMT Live 2017

AMT Live 2017

Geplaatst op: 17-10-2017

AutoNiveau zal op 15 en 16 november 2017 wederom aanwezig zijn op AMT Live in Rosmalen.

Hier worden door ons enkele kennissessies verzorgd waarbij de Elektrische Auto centraal staat en wordt stilgestaan bij de veranderingen die deze auto's met zich meebrengen. De afgelopen decennia is er al veel veranderd in de autobranche en de komende tijd zal dit ook gebeuren en volgen aanpassingen steeds sneller. De komst van .......
 

Hybride en Elektrische Auto 2.0

Hybride en Elektrische Auto 2.0

Geplaatst op: 11-08-2017

De laatste maanden is er veel nieuws over auto's met een elektrische aandrijflijn. Steeds meer fabrikanten hebben hun eerste elektrische auto inmiddels gelanceerd of gaan dit binnenkort doen. Ook de bezwaren van een kleine actieradius worden overwonnen doordat de capaciteit van de accupakketten snel toeneemt.
Als binnen enkele jaren ook de catalogusprijs daalt zal het aantal volledig elektrische auto's op de Nederlandse wegen snel stijgen.
Wat betekent dit voor het onderhoud en reparaties bij de traditionele autobedrijven?

Niemand weet dit exact, maar een duidelijke richting is er wel. 

Roetfilter regenereren

Roetfilter regenereren

Geplaatst op: 20-06-2017

Een gebruiker van de AutoNiveau Remote Diagnostics kreeg een Honda CRV 2.2 CTDi binnen met een brandend roetfilterlampje. Bij nader onderzoek van de garagist bleek dat de eigenaar van het voertuig deze alleen gebruikte om korte afstanden mee te rijden, logisch dat het roetfilter verzadigd raakt.

Uiteindelijk was er geen sprake van een defect voertuig, maar een voertuig die niet gebruikt wordt zoals bedoelt. Maar afijn, het lampje brandt daar niet minder om en de klant wil dit graag opgelost hebben. Een manier om dit op te lossen is om te proberen of de auto zelf het roetfilter nog kan regenereren. Hiervoor moet er een flink stuk met de auto gereden worden zodat het roetfilter systeem op temperatuur komt en geregenereerd kan worden. Een andere manier is om het roetfilter met een systeemtester geforceerd te regenereren, dit laatste had de voorkeur van het bedrijf maar helaas was dit niet mogelijk met zijn eigen tester.

Daarom is de AutoNiveau Remote Diagnostics aangesloten en contact gezocht ons Service Center.

Nissan X-Trail leesspoel vervangen

Nissan X-Trail leesspoel vervangen

Geplaatst op: 20-05-2017

AutoNiveau: Samen leren ontwikkelen. Ook met AutoNiveau Remote Diagnostics!

We stonden weer voor een mooie uitdaging. Eén van onze klanten zoekt contact op met de volgende twee vragen over een 2005 Nissan X-Trail:
Vraag 1: Als ik van dit voertuig de leesspoel bij het contactslot vervang, moet deze dan ingeleerd worden?
Antwoord: Goede vraag, dat moeten we uitzoeken.
Vraag 2: En als dit inderdaad ingeleerd moet worden, kan dit dan via de AutoNiveau Remote Diagnostics?
Antwoord: Ook dat is een goede vraag, we gaan het uitzoeken en bellen u terug.

En dit is waar het voor ons begint! Een vraag van een klant waar we nog geen antwoord op hebben, het samen leren ontwikkelen begint! Wil je volledige verhaal? Klik op Lees verder.

Pre-Crash-configuratie met AutoNiveau Remote Diagnostics

Pre-Crash-configuratie met AutoNiveau Remote Diagnostics

Geplaatst op: 10-05-2017

Volkswagen Pre-Crash in de werkplaats…

Het Volkswagen Pre-Crash systeem, in onder andere de Golf VII, zorgt voor maximale veiligheid van de inzittende tijdens een ongeval.
Als het systeem vermoedt dat een ongeval aanstaande is, bijvoorbeeld als er erg hard geremd wordt, wordt het Pre-Crash systeem actief en zorgt al voordat het ongeval plaatsvindt dat de inzittenden maximaal beschermd zijn.

BSI Exchange met Remote Diagnostics

BSI Exchange met Remote Diagnostics

Geplaatst op: 27-12-2016

Zoals je wellicht op onze Facebook pagina hebt kunnen lezen hebben we getest of het ons lukt om via de AutoNiveau Remote Diagnostics een gebruikte Valeo BSI van een Peugeot 207 geconfigureerd en ingeleerd te krijgen.
 
En met trots kunnen we zeggen: Ja het is ons gelukt!
 
Het proces ziet er als volgt uit:

Introductie Remote Diagnostics

Introductie Remote Diagnostics

Geplaatst op: 11-11-2016

Op afstand programmeren met Remote Diagnostics 

Met de Remote Diagnostics-interface kan de helpdesk van AutoNiveau (het ‘Autoniveau Servicecenter’) via internet  de auto overnemen en advies geven. Maar ook op afstand programmeertaken voor je uitvoeren, zoals inleren van een autosleutel, een nieuwe accu, een inspuitventiel of een trekhaak.



Autonoom rijden

Autonoom rijden

Geplaatst op: 05-11-2016

Autonoom rijden is een hot item! Veel nieuwe auto’s in het premium segment hebben dit inmiddels als optie beschikbaar en hoelang zal het nog duren voordat gemeengoed is geworden of misschien wel een verplichting vanuit Brussel. Veel deelsystemen van autonoom rijden worden al toegepast en verschijnen dagelijks in de werkplaats. Wat betekent dit voor het autobedrijf en voor jouw functie?