AutoNiveau Remote Diagnostics

Hier vind je alle tools om aan de slag te gaan!

Stap 1 - Netwerk koppelen

In deze video wordt het koppelen van de SMART Remote weergegeven tussen de Smart Remote en een PC, Laptop of tablet.

English Translation

Stap 2 - Internet connectie en accu

Voordat je een dienst aanvraagt, is het belangrijk dat het voertuig zo geparkeerd staat dat er een goede internet connectie mogelijk is en dat de (12V) accu voldoende bijgeladen wordt zodat tijdens de dienstverlening een goede boordspanning gegarandeerd is.

Stap 3 - Inloggen

Sluit de 16-polige EOBD stekker van de remote aan op het voertuig. De AutoNiveau Remote Diagnostics is alleen geschikt voor personenwagens met een EOBD stekker en een 12V boordnet. Ga na autoniveau.obd.help en log in met de gekregen inlognaam en gebruikersnaam.

Stap 4 - Interface selecteren

Als de juiste inloggegevens zijn gebruikt dan dient de interface geselecteerd te worden. Hieronder zijn 2 voorbeelden, 1 waar de remote nog niet online is. 1 waar de remote verbinding heeft en geselecteerd kan worden. Selecteer de remote om een ticket aan te vragen. Het kan ongeveer 1 minuut duren voor de SMART interface online is.

Stap 5 - Voertuig selectie

Sommige chassisnummers worden automatisch uitgelezen en indien mogelijk wordt het voertuig geselecteerd. Als dit niet het geval is (of het chassisnummer is onjuist) kunt u het chassisnummer handmatig invoeren. Kies vervolgens de juiste opties van het voertuig. Staat het voertuig niet in de app? Neem dan contact op met het servicecentrum. Door op [Volgende] te drukken ga je verder.

Stap 6 - Dienst selecteren

In het volgende menu kun je de gewenste dienst selecteren. De app laat alleen de beschikbare diensten voor het geselecteerde voertuig zien. Om het menu overzichtelijk te houden zijn de beschikbare diensten gegroepeerd. Door op een groep te drukken laat de app de diensten in deze groep zien. De prijzen staan hierbij ook vermeld.

Door een dienst te selecteren en op [Volgende] te drukken ga je verder. Als je een dienst niet kunt vinden, kun je onder [Inspectie] [Remote diagnostic support by AutoNiveau] selecteren en later in de chat aangeven welke dienst je wenst. Wij zullen dan de juiste dienst selecteren. Je kunt dit menu ook gebruiken om op voorhand beschikbare diensten en prijzen op te zoeken.

Stap 7 - Overzicht en bevestiging

Voordat de werkzaamheden plaatsvinden krijg je in de app een totaal overzicht van de gegevens. Hier kun je alle gegevens controleren en eventueel nog wijzigen. Door op [Aanmaken] te drukken verstuurt en accordeer je de opdracht aan ons servicecentrum. In dit scherm kun je ook een orderreferentie of kortingsvoucher invullen. De orderreferentie wordt ook op de factuur vermeld. Door hier het kenteken in te voeren is deze gelijk bekend bij de medewerkers van het servicecentrum. Je aanvraag staat nu in afwachting bij ons servicecentrum. Binnen enkele minuten zal je aanvraag in behandeling genomen worden.

Stap 8 - In behandeling

Een AutoNiveau Remote Diagnostics medewerker zal via de chat functie contact met je leggen. Via deze chat worden de wensen nogmaals doorgenomen en krijg je eventueel instructies mocht dat nodig zijn. Wij streven erna de dienst uit te voeren en daarbij de andere werkzaamheden in de werkplaats zo min mogelijk te verstoren. Als het noodzakelijk is dat een medewerker van het autobedrijf bij het voertuig aanwezig blijft zal de medewerker van het service centrum dit tijdens het chat gesprek aangeven. In alle andere gevallen kan de medewerker andere
werkzaamheden uitvoeren terwijl de operator de gewenste dienst uitvoert.

Stap 9 - Afronding

Als de dienst naar wens uitgevoerd is zal de operator de dienst afronden. Hierna kun je de remote loskoppelen van het voertuig. De bijbehorende factuur krijg je per email toegezonden en het openstaande bedrag wordt via de automatische incasso afgeschreven.

Voertuigidentificatie

Voor het uitvoeren van diefstalgevoelige handelingen bij auto’s van de Volkswagen Groep en Renault-Dacia is informatie over het voertuig en de eigenaar nodig. Met deze gegevens weten we zeker dat de rechtmatige eigenaar van het voertuig de dienst aanvraagt. Deze gegevens zijn nodig bij het aanleren van sleutels of diefstalgevoelige stuurapparaten. Bij auto’s van de Volkswagengroep is dit nodig voor voertuigen vanaf bouwjaar 2013. Voor Renault-Dacia geld het voor de nieuwste modellen.

Om het aanleveren van de benodigde gegevens gemakkelijker te maken is er een formulier?gemaakt waarin de gegevens ingevuld kunnen worden. Het ingevulde formulier kan samen met de benodigde foto’s worden gemaild naar ard@autoniveau.nl. Bekijk het formulier en een uitgebreide uitleg over de voertuiggegevens.

Continue in ontwikkeling

Newsflash

Altijd op de hoogte zijn van nieuwe diensten en ontwikkelingen? Schrijf je in voor de AutoNiveau Remote Diagnostics Newsflash. Zodra er nieuwe mogelijkheden of wijzigingen zijn ontvang je van ons bericht.

Interessant voor jou

AutoNiveau Pass Thru coaching on the job

Met Pass Thru coaching on the job haal je één van onze specialisten in huis. Onze specialist komt in de praktijk demonstreren wat Pass Thru inhoud en hoe het in zijn werk gaat.

Online Pass Thru Training VAG

In deze online training wordt het werken met de VAG groep fabrieksdocumentatie en het uitvoeren van software updates uitgelegd. Deze online training wordt exclusief aangeboden door onze partners: Automotive Academy en Koskamp Opleidingen.

Drew Technologies CarDAQ-Plus 3

De Drew Technologies CarDAQ-Plus 3 is geschikt voor het (her)programmeren van modules voor voertuigen vanaf Euro-5 standaard. Drew Technologies is marktleider op het gebied kwalitatieve en betrouwbare universele Pass-Thru interfaces.